Robert Radamant’s Co

About the great big white world

Djelo moje malenkosti “Koraci antipoda”

Posted by robertradamantsco on September 1, 2007

Imao sam sreću izdati zajedno s još četiri pisca zbirku priča “Pet autora traži naslov“. Izdavač je Dataart+ i udruga K.V.A.R.K.

Moj prostor u toj knjizi sam iskoristio da objavim prvi dio romana na kojem radim, koji možete skopirati sa ovog sajta pod pages. Eto jedan pomalo veći odlomak koji sam nasumično odabrao…

Izvadak iz Koraci antipoda

Osjetih da me netko vuče za nogavicu; to me molio osakaćeni beskućnik koji je ležao na pločniku da mu udijelim nešto sitnog. Stisnuo sam mu šaku sitniša u ruku i odletio dalje, uskoro se već našavši u knjižnici. Zašto sam upao ovdje? Što tražim? Što želim i kako? Bit će da sam izgledao neobično blesavo, onako stojeći na ulazu, jer me knjižničar promatrao s određenim nepovjerenjem, a mir, ona smrtna ozbiljnost tamo što je naređivala na beskompromisnu asimilaciju dok sam pogledom opipavao nebrojene redove knjiga, pojačala je odmah onaj dobro poznati roj misli do kritične točke napuknuća. I tada je onaj ukočeni knjižničar još više izbuljio svoje okice na moju malenkost, jer sam se odjednom nacerio i prijateljski mu mahnuo rukom, a već u sljedećem trenutku sam stupao po knjižnici kao prikriveni Gestapo, uzimao knjige, brzo ih prelistavao, od police do police idući napuhnut kao paun sa majmunskim osmijehom na faci, namještenim potpuno svjesno i namjerno. Tek što bih koju primio i otvorio, odmah bih ju vratio i zgrabio sljedeću, a sve što sam pročitao bilo mi je neobično smiješno. «Znate», usiljeno se smijuljila Madie, «srce mi je zaigralo, kad sam čula klavir. Već vas…» pisalo je kad sam otvorio «Bijelog pauna», i ja se u mislima nadovežem: «Već vas želim tako dugo zaskočiti i projahati na vama uzduž i poprijeko sve poljane našeg krasnog, da upravo rajskog krajolika!» Zaskočiti i projahati, vitlati lasom i urlikati. Želimo još! «Uz to, ako je nemoguće ono što je lišeno mogućnosti, ono što ne nastaje bit će nemoguće nastajati; i onaj tko o…» umovao je dobri stari Aristotel, a ja, kao i svaki istinski kupac vrijednih potrepština za stabilnu egzistenciju najpametnijeg kičmenjaka na planeti, nastavih: «… onaj tko o mogućem misli da je nemoguće, taj nemoguće da će ozbiljiti svoje mogućnosti u punoj mjeri svojih mogućnosti.» Hop! Evo me brzinom vjetra na drugoj polici: «Shizofrenija simpleks ili jednostavna shizofrenija obično počinje rano, neprimjetno, polagano, «šuljajući se»…» Šuljajući se. Kao nindža u mraku, kao profesor na ispitu, kao murjak u civilu, kao inspektor u dućanu, i kao što sam se ja tamo šuljao po knjižnici s rukama na leđima, s očima na posjetiocima, s mozgom na lijepim guzicama, s tijelom na mislima… Šuljao sam se i šuljao, pozorno motrio i pažljivo osluškivao, kao Peter Sellers u «Pink Panteru». Gospođo, mogu li vam pomoći? Žena me zbunjeno gledala, a ja sam iznad njenog ramena čitao u sebi: «Ako želite dostići višu razinu svjetlosti, vaš fokus sada mora biti usmjeren još točnije i preciznije u sunce koje ste vizualizirali. Ali ako prethodno niste odstranili svu negativnu energiju, onda će…» – Gospođo – rekoh uljudno i uglađeno – nemojte ovo čitati. Svijest je termometar visoke osjetljivosti, a um atmosfera. Ali sve je to ionako totalno mračno, tako da je najpametnije da, ili probijemo stratosferu, ili da idemo jesti salatu. Vidite…– Gospodine – začuh ozbiljan i prijekoran glas; to me knjižničar pita što izvodim. Što? Pa tražim Baudrillarda, naravno. Možete li mi pomoći? Može, ali moje ponašanje mu se ni najmanje ne sviđa. – Bit ću dobar. – rekoh, na što me on samo sumnjičavo odmjerio i otišao nesigurnim korakom, pogledavajući preko ramena da vidi što radim. «Odlazi cijela metafizika. Nema više zrcala bića i privida, zbilje i njezinog koncepta… Dimenzija simulacije je genetička minijaturizacija… Gospodari simulacija i mi više nemamo pravo na retro, na fantomatsku i parodijsku rehabilitaciju svih referenata…»

Leave a Reply

 
