Robert Radamant’s Co

About the great big white world

Autechre: Quaristice : recenzija

Posted by robertradamantsco on March 27, 2008

Jos davno sam zamjetio jednu zanimljivost kod recenzija, i to mi se misljenje s citanjem kvalitetnih recenzija samo jos vise urezalo. Po mojem skromnom misljenju, recenzija prije svega treba potaknut citaoca koji jos nije cuo materijal o kojem se pise, da sto prije nabavi obradenu gradu i da ju “isproba”. Recenzija treba pobuditi ne samo obican interes, ono kao “pa bilo bi ok to cuti”, vec osjecaj kako je krajnje potrebno za vas zivot to nesto sto prije nabaviti i preslusati do zadnje stotinke, toliko dok vam taj zvuk posve ne zaokupi um. Dobro se sjecam jedne davne recenzije iz kultnog lista Nomad o Mogwaiju i njihovom albumu Come On Die Young. Iako sam se tada vec naslusao tog albuma, kod citanja recenzije sam imao neodoljiv feeling da nesto ucijeloj prici nisam uhvatio te da moram brze-bolje pustiti taj album i jos jednom ga preslusati kao kod prvog puta. Iako ova recenzija koju cu sad predstaviti nije kod mene izazvala bas tako snazan efekt, treba reci kako se radi o odlicno odradenom prikazu posljednjeg albuma legendarnog elektronskog dvojca Autechre-a sa WARP-a i njihovog posljednjeg albuma Quaristice. Buduci da taj album jos nisam poslusao, ova recenzija mi je cak pomalo i bolno sjela jer u ovom trenutku nemogu poslusati o cemu se tu radi. No ovo bolno je samo pohvala dobroj recenziji, temeljito i slikovito odradenoj koja ne samo da pobudi interes za ovaj album, nego i za cijelu jednu scenu u sferi elektronike. No dobro, eto prvog dijela recenzije dok se drugi u kojem se obraduje track po track moze videti sa linka koji je dolje postavljen.

Autor: Domagoj Savor

Preuzeto sa PLA.net-a

Autechre
Quaristice

Autechre duo su nakon skoro 3 pune godine izdali novi album sa poznato neuobičajenim značenjem i nazivom, Quaristice (Kvaris-tiis, po naški, mislim). Njihov deveti studijski album, po mom mišljenju i najpristupačniji promijenio je dosadašnju strukturu Autechre albuma, na prvom mjestu po broju stvari, kojih ima čak 20, kao i zvukom, tvrđim i bližem njihovim live nastupima. Veliku ulogu pri stvaranju im je upravo i poslužila oprema koju koriste baš za nastupe uživo, koja se činila boljim rješenjem nakon nedavnog mijenjanja lokacije studija jednog od članova. Zato je album sastavljen od kraćih, dinamičnijih isječaka nastalih za vrijeme tih jamova, kasnije editiranih i prenesenih u jedinku što čini Quaristice.
Kada bih usporedio ovaj album sa prijašnjima mogu reći da u njemu nalazim elemente svih njih, bili ti elementi ambijentalni, old-school, industrial, sa apstraktnim ritmičnim strukturama ili eksperimentalni po pitanju izvora zvuka, tj. buke.. no sve to na jedan novi način koji ću moći definirati tek negdje oko sljedećeg albuma, kad ovaj sjedne kako bi trebalo.
Da ne bi došlo do zabune, album nije kopija starih stvari, samo kompletniji, bez nejasnoća za one upoznate sa tim zvukom, sa svakom sekundom ispunjenom stotinama Autechre audio potpisa.
Nisam jedini koji misli da album zvuči bolje i svježije od ičega na globalnoj sceni elektronske glazbe ovog trenutka, čast jednoj do dvije iznimke u periodu 2005. godine do sada. Produkcija je besprijekorna, stvari su spojene u jednu univerzalnu cjelinu, album zvuči novo i vratio je Autechre kao najveću tematiku 2008. godine u krugovima alternativne elektronike. Zanimljivo je, da je u mom slučaju tek nakon površnog upoznavanja ovog albuma, prošli, Untilted, uspio sjesti na svoje mjesto.

Ostatak