Robert Radamant’s Co

About the great big white world

Male reference na male pretenzije

Posted by robertradamantsco on April 2, 2009

Kako opet ne mogu spavati, pustio sam Idem čija umirujuća mjuza bi mogla pomoći oko sna, i po navici otvorio browser. I između ostalog tu me dočekao poziv sa neke mejling liste. radi se o prosvjedu povodom 60 godina NATO-a te primanja Hrv u taj hvalevrijedan savez. Piše da taj poziv šalje izvjesna Hrvatska ljevica Zagreb, u čije lijeve namjere nije za posumnjati, no to se baš ne može reći za svrhu tog poziva, točnije prosvjeda. Dovoljno mi je sjetiti se one akcije Stegnite vi svoj remen bla i ishodom tog po faceu i ostalim mjestima razvikanim događajem koji je trebao biti uvertira za neke velike promjene. Nisam te promjene baš osjetio, niti sam primijetio da ih je itko osjetio, osim možda organizatori tog eventa i razni drugi entuzijasti koje je žar aktivizma zapalio na svaki i najmanji komentar sa strane medija, blogera ili pak slučajnih prolaznika. Sličan slučaj kao i sa onim “tramvajem zvan sekularizam”…
Zanimljiv je taj naš aktivizam, rekao bih veoma specifičan, jer po svemu nalikuje više nekom građanskom senzacionalizmu nego aktivizmu kao takvom. Ja bih umjesto toga radije pozivao na opće pijančevanje u ime divne nam države, jer ako ništa drugo, bar bi se našlo više kandidata, a i humoristično-ironični kriticizam uvijek dublje zadire u rane nego ovaj senzacionalistički.
Da me ne razumijete krivo, nije da sam u suštini protiv toga svega. Neka se ljudi angažiraju, tko zna, možda se jednog divnog dana nešto iz toga i izrodi, ja ću među prvima otvoriti bocu da nazdravimo. (Opet ja s tom cugom…) Nije da ne razumijem ono „glavno da se nešto radi, jer bolje i to nego sjediti za šankom i uz pivu se praviti pametan“, i iako ja baš volim sjediti za šankom i praviti se pametan, treba nekad i izaći iz sanjarsko-verbalne domene i nešto konkretno napraviti. Onako, da se malo hakira stvarnost… Samo, akcije poput ovog anti-nato prosvjeda ili onog stegnite remen nisu hakiranje stvarnosti, niti mijenjanje iste (bar ne u smislu u kojem to inicijatori žele), nego je to prije onda potvrda već postojeće i ustaljene verzije stvarnosti. Jer, svaki velik događaj koji gaji velike pretenzije a ne ostvari ih niti blizu, svoju vlastitu namjenu svojim neuspjehom potkopava, a s time uzdiže vrijednost i moć onoga što je htio prvobitno ukinuti. I tako, nakon stegnite remen i prvog anti-natoa hrvatski aktivizam je postao veći vic, NATO i svjetski poredak još teže za narušiti u očima javnog mnijenja, a razni brbljavci, komentatori i rekreativna piskarala (poput eto sada mene) imaju još više materijala za naslonit se za šank, naručiti još jednu cugu i uz ciničan osmijeh slijegat ramenima kada listaju novine te taj osmijeh kasnije pretočit u svoj članak, kolumnu, komentar, blog, face ili šta ja znam u šta.

Umjesto toga, zanimljiviji bi bio culture jamming, neko subverzivno djelovanje iz sjenovite pozadine, raditi ilegalne partyje i ulične intervencije, ili jednostavno se samo nasloniti i ne više pritiskivati dugmad. Ovo potonje mi u ovim noćnim satima još najviše odgovara, još kad se uz umirujuće vibracije nekog laganog jazza i nađe nešto za popiti i zamotati…

Leave a Reply

 
