Robert Radamant’s Co

About the great big white world

Odličnosti, beznačajnosti i zlatna sredina?

Posted by robertradamantsco on November 8, 2010

More bass, more bass, more bass… itd. Tako ide jedan dio stvari znane kao gdmfsob (unkle uncensored) feat. Roots Manuva od DJ Shadowa. Ili npr. Zoid od Freq nastyja, također jednog od odličnjaka u elektr. mjuzi. Po čemu? Ne sigurno po spotovima punim debelih auta i tankih pičkica, nego odličnih ritmova, groovy štiha, opakih basslinea itd i tome sl. OK, tu su i likovi  tipa Amon Tobin ili Aphex Twin, ljudi koji su izgradili takoreći kult oko sebe.  Čime? Debelim autima? Ili groovy ritmovima? Ne znam točno, ali mislim da sigurno ne sa debelim autima. Radi se o komplekstnosti ritmova, sitnih pod-ritmova, industrijsko-prirodnih zvukova, ethno-world music elemenata i guste zvukovne teksture u njihovim stvarima.  Pa nagli ali opet fluidni prijelazi iz jednog dijela u drugi, iz teme u temu, vraćanje, bježanje, sve u jednom, izmiješano, sve  koherentno kompicirano   u jednu malu cjelinu. Koja je, kao i uvijek u svim asamblima inteligentno-spaljene konstrukcije, dio jedne veće cjeline.

OK, to su odličnosti. Beznačajnosti? To je ono što je najznačajnije na prvi pogled, poslije onda poprima smisao u svom kontekstu te ga kasnije sam negira. Eto. Lady GaGa. Spektakularnost u stilu velikih holivudskih filmova, masa pizdi, razvaljuje se, lupa promotion pobrao hrpu para kao i agenti te lady i na kraju nje same, dok fanovi vrište u imitaciji svojeg idola: plesanje oko zlatnog teleta. Ili da kažem: ovce stilizirane od MTV-a i ostalih igrača?  Uf! Šta bi sad rekao Mojsije! Ne bih htio s njim sad o tome…  No, to opet i nisu beznačajnosti, jer broj ljudi u Areni govori za sebe, zar ne? I to nešto znači. Kao i hamburger nakon tuluma u nekom trash klubu…

Neke domaće beznačajnosti u tom smislu? Hm…. Eh sad, ima ih. Ugl. cijela estrada, ako mene pitate. Nemaju toliko fanova kao lady GaGa, ali opet hrpa rulje vrišti na njihove izglancane pojave, one iste koje se kasnije mogu vidjeti po tkalči i bla.  Ili oni kopiraju ipak R.Williamsa? Nekog tamo ultra-uzvišenog polupijanog-polunadopanog lika što zovemo pop-rock zvijezdom? Nevermind, isto pakovanje, isto sranje.

A što je onda zlatna sredina? Depeche Mode? M. Manson? Darkwood dub? Wtf? Možda naš uvijek omiljeni Prodigy? Koje su remiksirali Sub Focus, d’n’b junaci, a drugi junaci iz tog žanra kao recimo Noisia surađuju sa jednim Amon Tobinom? Ili kako je npr Kraddy izdao cijeli album remikseva u kojem je obrađivao Dr.Dre-a, Eminema itd., Kraddy koji je bio osnivač i dugogodišnji član The Glitch Mob ekipe? A Glitch Mob sigurno nije baš nešto što  ćemo često vidjeti na MTV-u. Dakle, i to je opet povezano.

Teško za reći što je što, zar ne? Od jednog sranja drugom, onda k trećem pa natrag. I tako opet, i opet, i…  Eh. Idem napravit pauzu i pustiti remiks nekog „odličnjaka“ koji je remiksirao nekog „beznačajnog“ heh…

Mislim da djela govore više od riječi, pa odite malo proguglati, ali fakat, odite, ono, uzmite si malo (puno-tak tak) vremena i prođite sva ova imena, pa da vidimo tko je gdje. Jer: ja fakat više nemam pojma.  I zato upitnik na kraju ovog naslova. A sad dosta, idem dalje istraživati smisao ovog svega ovdje. So long folks…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: