Robert Radamant’s Co

About the great big white world

KULTURNI MANIFEST 2012 od stvaratelja i promotora originalne urbane glazbe

Posted by robertradamantsco on January 13, 2012

Dame i gospodo, mali i veliki, zapaljivi i skureni, akademsko školovani i ulični školarci, prestavljam Kulturni manifest 2012 od stvaratelja i promotora originalne urbane glazbe. Eto glas ljudi na čije evente idemo i radi kojih se žalimo zašto je toliki upad, jer organizaciju nitko nikad ne hvali kad je dobra, samo je se sjeti kada nešto ne valja – u kojem god smislu. No slika je mnogo veća, znate, tu je mnogo više varijabli nego što se isprve čini. Poslovni odnos vlasnika kluba i izvođača i/ili organizatora je na svim stranama poremećen – postala je rijetkost ako dobiješ onoliko para za gig za koliko si se dogovorio. Inspekcije za DJ licence će uskoro harati kao što čini ZAMP, koji svoje pravne obaveze izvršava na razne, štoviše, kreativne načine, samo ne kroz pravne obrasce kojima se većina bilo fizičkih bilo pravnh osoba mora inače neminovno podrvći. To je princip: izvrći. Nešto se mora  promijeniti, nešto dogoditi… U svakom slučaju, pasivno buljenje u ovu priču je totalno bezvezna. Nemojte krivo skontati, ovaj manifest ne želi stvoriti revoluciju, ne fura se na te sheme, on samo želi dati jasnu sliku stanja stvari jednog specifičnog područja, i da se treba proširiti sinergija i suport. Što se može s tim svime dobiti, pitate me?  Pa, u  svakom slučaju –  utjecaj, sad kakav i koliki, to nisam u stanju reći. Ja nisam vizionar, ja samo radim stvari koje osjećam kao svoje prirodne djelatnosti. Ali vidite, sve što radim je povezano s drugim, sličnim pojavama koje pak djeluju u svim pravcima pa se tako opet spajaju. I zato jedna ovisi o drugoj. I kada kažemo da je sve sranje i nitko ništa ne napravi, onda kukamo. Jebeš to. Ili ću fakat gledat samo svoja posla i ogradit se od svega, ili ću učiniti što mi moja priroda omogućuje da pomognem popraviti stvari. Pogotovo onih koji se tiču mene osobno kao i mojim bližima i daljnjima. No dosta mojeg brbljanja, eto tog dokumenta kojeg treba što više njih vidjeti.

 

 

KULTURNI MANIFEST 2012

stvaratelja i promotora originalne urbane glazbe

 

Predložene točke manifesta biti će distribuirane  u tiskanom izdanju nakon predstavljanja 20.01.2012 na kojem će neke teme obraditi prezenteri navedeni pored naziva teme. Ujedno, to će biti prilika da se upoznamo, porazgovaramo,

i što je najvažnije damo poruku “da nije sve gotovo” ljudima u manjim sredinama koji će nas pratiti putem live streaminga. 

 

1.KLUBOVI

 Klubovi koji osim uvoza bandova i strane glazbe, nastoje proizvesti i novu vrijednost suočeni su problemima koji nastaju u razvoju projekata ili scene. Manja posjeta, jeftinije ulaznice, manja konzumacija, jer se radi o ulaganju u bandove i pojedince koji će jednoga dana predstavljati kulturu i izvan hr.

AKO KLUBOVI  OMOGUĆUJU RAZVOJ  AUTORSKIH BANDOVA, U TOME TREBAJU BITI PODRŽANI I OD DRŽAVE U OBLIKU MANJIH POREZA ili DRUGIH POVLASTICA, JER TIME PRIPREMAJU DOMAĆU IZVOZNU SCENU.

 

2.MINIMALNA AUDIO OPREMA

 Popisi minimalne kvalitete opreme trebaju biti dostupni vlasnicima manjih klubova i kafića, koji pak moraju imati certifikat da to i ispunjavaju. Neki poznati bandovi se žale da od 10 koncerata na 2 imaju minimalne uvjete.

KLUBOVI TREBAJU ULOŽITI U UVJETE ZA IZVOĐENJE I SLUŠANJE GLAZBE  

 

3.ULAZNICE-MARKO YESH-JABBATON

“Podrži ono do čega ti je stalo”  trebala bi biti krilatica i kao banner se prikazivati na siteovima, isto kao što se potiče kupovina legalnog softvera. Propusnice bi se trebalo osigurati  samo za ljude iz struke (producente, fotografe, glazbenike) koji mogu pomoći oko nečega, ostvariti korisne kontakte za suradnju i biti “crowd” kada fali gostiju.

OBRAZOVATI  PUBLIKU DA ODVOJI DIO NOVCA ZA PROGRAM

 

4.PLAKATIRANJE

 Mali i urbani klubovi koriste plakatiranje jer je sve ostalo preskupo u odnosu na troškove koncerta manje poznatih bendova. Grad bi onima koji rade za troškove trebao omogućiti legalna mjesta za  promociju.

 BESPLATNA PLAKATNA MJESTA OD GRADA ZA DOGAĐAJE MANJE OD 300 LJUDI

 

5.MJERENJE BUKE I KVALITETE OZVUČENJA-IVAN DJUREK-PREDSJEDNIK UDRUGE AUDIO INŽENJERA

U klubovima treba povremeno mjeriti dozvoljenu glasnoću slušanja. Tko pretjera, treba biti sankcioniran jer je to ugrožavanje zdravlja. Ili u klubu mora postojati oznaka “obavezno nošenje čepova za uši”.

NE PRELAZITI DOZVOLJENU GLASNOĆU SLUŠANJA

6.ORIGINALNOST vs KOPIRANJE

 Sve naše nacionalne hitove na koje smo ponosni kad-tad čujemo u originalu na nekom stranom jeziku.Originalni domaći autori su uvijek u depresiji zbog sporosti uspjeha u odnosu na plagijat, a “nacionalna baština” je neprestano pod prismotrom svjetskih institucija za zaštitu prava.

POTENCIRATI ORIGINALNOST U KOMPONIRANJU I PRODUKCIJI

7.DJ-ing SERGEJ LUGOVIĆ-SIRUP

DJ koji pušta i svoje autorske kompozicije ili od prijatelja imao bi mogućnost osigurati prihod od autorskih prava sebi ili kolegama i to bi ga dodatno motiviralo. No treba pritom spomenuti da to funkcionira samo ako je sistem potpuno uređen, jer će u suprotnom vlasnici klubova izbjegavati DJ-e koji kompliciraju sa papirima i prijavama prije koncerta. Na taj način omogućuje se i podrška domaćim originalnim autorima i producentima.

Isto vremeno prijave play lista osigurale bi nacionalnu ljestvicu najboljih autorskih djela

DJ-I TREBAJU PRIJAVLJIVATI PUTEM INTERNETA SVOJU PLAYLISTU

 

 

8.KAFIĆI; RESTORANI

 Mjesta koja okupljaju ljude između ostalog i po glazbenom ukusu bi trebala emitirati i nuditi na prodaju originalnu hrvatsku glazbu. Gostima bi tako bilo moguće čuti i ponjeti glazbu sa sobom, a stvorila bi se i određena mogućnost izbora što želimo slušati u nekom prostoru.

UDRUGE MOGU UREĐIVATI GLAZBENI PROGRAM U ODREĐENOM JAVNOM PROSTORU

 

 9.RADIJSKI UREDNICI –TOPSI – RADIO 808

Radiji ne emitiraju domaće indie labelove a radiji gube utrku s vremenom i zatupljuju slušaoce hitovima starim i 30 godina. Omogućiti emitiranje domaće instrumentalne glazbe bar u noćnim terminima?

NEOVISNI RADIJSKI UREDNICI KOJI PRATE i EMITIRAJU DOMAĆU URBANU GLAZBU

 

 10.HRT-JELENA BALENT-UREDNICA HRVATSKOG RADIJA

Stvarna realizacija količine domaće urbane glazbe trebala bi biti bliža misiji ove javne ustanove i zakonima o informiranju, edukaciji i zaštitI vrijednosti.  Pomodno, popularno, profitabilno nebi trebali biti prihvaćeni kriteriji.

HRT JE JAVNA USTANOVA SA VELIKIM MOGUĆNOSTIMA KOJE TREBA OBOGATITI I OŽIVITI  U SURADNJI S URBANIM GLAZBENICIMA, SLUŠATELJIMA I GLEDATELJIMA.

 

 11.FESTIVALI-VEDRAN MENIGA-SEASPLASH

Uglavnom su programi puni stranih priznatih umjetnika, a domaći bendovi nikad nisu na nivou ukusa organizatora ili im se nudi besplatan angažman. Tako je svake godine situacija na domaćem terenu sve siromašnija.

OMOGUČITI DOBRE UVJETE ZA DOMAĆE GLAZBENIKE NA FESTIVALIMA!

 

 12.IZDAVAŠTVO-DANIJEL BADANJAK; DANIJEL SIKORA-MOONLEE; GEENGER RECORDSStara pravila u glazbi funkcioniraju još samo na velikim estradnim imenima. Glazbenici sav novac potroše na snimanje, i ne ostane im za predujam ZAMPU i glass master. CD ionako sakuplja prašinu na polici, preskup je.

OMOGUĆITI LEGALNU PRODAJU CD-A RADI PROMOCIJE GLAZBE PO  POVOLJNOJ CIJENI

 

 13.INTERNET ?

Nudi nove opcije izdavanja i distribucije glazbe. Hrvatska je odnedavno članica Paypal sustava. Strani producenti tvrde da je direktna prodaja bez posrednika omogućila povrat sredstava i bez milijunskih naklada.  Svemu se treba prlagoditi i zakon koji je očito skloniji cenzuri i kontroli.

 KORISTITI ZA UDRUŽIVANJE I OBOGAĆIVANJE KULTURNIH VRIJEDNOSTI (CREATIVE COMMONS)

 

 14.ZAMP

 Treba izjednačiti dosljednost kod prikupljanja i raspodjele novca – naime prikuplja se na lipu, a djeli paušalno, jer ne postoje precizni podaci o emitiranju. Postoje agencije koje se bave praćenjem emitiranja u svim medijima i trebale bi obavljati taj posao nezavisno.  Za indi scenu treba otvoriti sve mogućnosti prodaje i emitiranja dok zarada ne prijeđe iznos koji se isplati oporezivati.

UVESTI TRANSPARENTNO PRAĆENJE EMITIRANJA I ISPLAĆIVANJA

 

15.HGU, HDS, HDU

 Biti  otvoreniji podijeliti informaciju sa svima koji je traže i pružiti podršku u snalaženju sa pravnim i ostalim pitanjima glazbenika u modernim vremenima. Informiranost potiče osvještenost korisnika i njihovo aktivnije uključivanje u promjene koje dolaze.

OMOGUĆITI BOLJE INFORMIRANJE O PRAVIMA GLAZBENIKA I OSTALIM AKTUALNIM PITANJIMA

 

 

 16.HZSU

Tamo gdje postoji mogućnost odluke na temelju mišljenja, postoji i mogućnost manipulacije. U Sloveniji npr. postoji prag uvjeta i tko ga prijeđe zaslužuje podršku.

PREMA PROPISANIM KRITERIJIMA TREBA OMOGUĆITI ILI PREKINUTI ČLANSTVO, BEZ MIŠLJENJA KOMISIJE.

 

 

 

17.MINISTARSTVO KULTURE-IVAN KAPEC – GLAZBENIK

Na pozive za nastupe hrvatskih bandova ili pojedinaca u inozemstvu, imati spreman hitrorezni postupak potpore i realizacije gostovanja. Hrvatska je turistička zemlja i to je prava i najjeftinija promocija.

 FINANCIRATI PROJEKTE KOJI PRATE  STANJE URBANE  GLAZBE U SVIJETU

 18.ŠKOLSKA GLAZBENA EDUKACIJA

 Skupine aktivnih glazbenika trebaju predavati glazbu po školama. Kroz praktične primjere melodije i ritma, naučiti prepoznavati glazbene forme u urbanoj glazbi. Možda se tako spasi postotak mladih od sveprisutnog turbo folka (90% srednjoškolaca)

EDUKACIJA TREBA PRATITI VRIJEME I BITI SUFINANCIRANA

19.TURIZAM –LUKA PAVIĆ TERRANEO

Treba osmisliti i razraditi planove i ideje o glazbenim događanjima i manifestacijama različitih žanrovskih karaktera u turističkoj sezoni, te navesti loaklne samouprave i turističke zajednice pojedinih središta da

te ideje financijski i organizacijski podrže.

ORGANIZIRATI SUFINANCIRANE GLAZBENE PROGRAME TIJEKOM TURISTIČKE SEZONE!

20.CENTAR KULTURE-DUBRAVKO JAGATIĆ -KRITIČAR, MENAGER

Stvara   dobar i zdrav temelj društva odgovornih, kreativnih i sposobnih ljudi, koji će stvarati nove vrijednosti.  Mladi u Slavonskom brodu npr. nastoje da im netko otključa dom kulture koji je prazan i neiskorišten.

OSLOBODITI PROSTORE ZA KREATIVNI  RAZVOJ DRUŠTVA KROZ MLADE

 

21.KOMUNIKACIJA STRUKE

 U posljednje vrijeme postoji mnogo struja koje teže istom cilju, ali se međusobno ne poznaju i ne udružuju. Često da se npr. isti dan događa više tematski istih evenata.

PODJELITI ZNANJA, ISKUSTVA, PLANOVE

 

22.MANAGEMENT-VANJA PRIMORAC (RAMBO AMADEUS; TAMARA OBROVAC)

Bez ljudi koji se bave menagementom sami glazbenici se moraju time baviti i onda se ne bave glazbom. Što je to kulturni menagement, kako zaraditi i osjećati se dobro? Zašto mladi ne sanjaju o tom poslu?

 ORGANIZIRATI TEČAJEVE ZA KULTURNI MENAGEMENT

 

23.OSOBLJE I OSIGURANJE U KLUBOVIMA 

  Svi posjetitelji kluba trebaju biti dobrodošli i prihvaćeni kao razlog postojanja kluba, a ne obrnuto.

OSIGURANJU KLUBOVA TREBA OMOGUĆITI DODATNO OBRAZOVANJE O ULJUDNOSTI ALI I NJIHOVIM OVLASTIMA

 

 

 24.GLAZBENIK OBRTNIK

 Fiksni doprinosi su 3000 kuna mjesečno. To bi značilo da glazbenik mora odraditi 6 koncerata po 500 kuna neto mjesečno samo da bi platio doprinose!!! Istovremeno sve institucije vezane za ostvarivanje dobiti od glazbe funkcioniraju djelomično ili nikako, a ostvaruju od same glazbe poprilično visoke svote novaca. 

GLAZBENICIMA STVORITI UVJETE ZA RAD I ZARADU  

 

 

 


 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: